“…..Η Αρτηνή κομπανία αποτελούνταν κυρίως από κλαρίνο, βιολί, λαούτο, ντέφι και τραγουδιστή. Ανάλογα με τις ανάγκες της δουλειάς, η βασική μομπανία επιδέχονταν αλλαγές, προσθήκες ή παραλείψεις οργάνων. Έτσι μερικές φορές συναντούμε δυο κλαρίνα ή δυο βιολιά για καλύτερη έκφραση του πολυφωνικού ύφους. Επίσης συναντούμε ‘οτγανα όπως το ούτι ή δυο λαούτα και άλλα ανατολίτικα ότγανα, τα οποία έκαναν την εμφάνισή τους λόγω της εγκατάστασης των Μικρασιατών στην περιοχή της Άρτας αλλά και της άνθισης του αστικού μουσικού ύφους. Στην Άρτα, Πρέβεζα και γενικότερα στη νότια ήπειρο είναι εμφανής η προσάρτηση μουσικών οργάνων από τις συγγενείς γεωγραφικές περιοχές,όπως το σαντούρι και το τσίμπαλο.
Τα μουσικά ακούσματα της Ηπειρώτικης κομπανίας χαρακτηρίζονταν από την πεντατονία, την πολυφωνία, τις καταβολές από την αρχαία ελληνική ρυθμολογία, ειδικότερα στην Άρτα από το βυζαντινό μέλος και τις επιρροές από ανατολίτικα μουσικά συστήματα. Η κομπανία κάνει την παρουσία της σε πανηγύρια, γάμους, εκδηλώσεις, γλέντια της κάθε περιοχής. Δεν είναι τυχαίο ότι τα παλιά χρόνια οι κομπανίες απαρτίζονταν από μέλη συγκεκριμένων οικογενειών……….” (Πηγή : ΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΑ ΓΥΡΙΣΜΑΤΑ, Γ. Κουτσούμπας, Αθήνα, 2004)
Στη φωτογραφία «Γλέντι με όργανα στην Άρτα – Δεκαετία του ‘20» (Πηγή : Λεύκωμα ΠΡΟΤΑΣΗ, Άρτα, 1999)